Święta Hildegarda z Bingen, znana również jako Święta Hildegarda i Sybilla znad Renu, była mniszką, pisarką, kompozytorką, filozofem, mistyczką chrześcijańską. Kierowała opactwem benedyktyńskim, była wizjonerem i nauczycielem. Założyła klasztory Rupertsberg w 1150 r. i Eibingen w 1165 r.
Pisała teksty teologiczne, botaniczne i lecznicze, a także listy, pieśni liturgiczne i wiersze, nadzorując miniaturowe iluminacje w rękopisie Rupertsberga swojej pierwszej pracy, Scivias. Chociaż historia jej formalnego uznania za świętą jest skomplikowana, od wieków jest rozpoznawana jako święta przez część Kościoła rzymskokatolickiego. 7 października 2012 r. Papież Benedykt XVI nazwał ją Doktorem Kościoła.
Prace Hildegardy obejmują trzy wielkie tomy teologii wizjonerskiej; różnorodne kompozycje muzyczne do użytku w liturgii, a także utwory muzyczne Ordo Virtutum; Prawie 400 listów, które przetrwały ze średniowiecza, skierowane są do różnych korespondentów, od papieży przez cesarzy po opatów i opactwa, wraz z zapisami wielu kazań, które głosiła w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych XIIw; Jest autorką dwóch tomów materiału o medycynie naturalnej i lekach; Stworzyła język o nazwie Lingua ignota („nieznany język”); oraz różne drobne dzieła, w tym komentarz ewangelii i dwa dzieła hagiografii.
Za jej życia powstało kilka manuskryptów jej prac, w tym ilustrowany manuskrypt Rupertsberga jej pierwszego ważnego dzieła, Scivias (zaginionego od 1945 r.); rękopis Dendermonde, który zawiera jedną wersję jej utworów muzycznych; oraz rękopis w Gandawie, który był pierwszym egzemplarzem wykonanym do edycji jej ostatecznego dzieła teologicznego, Liber Divinorum Operum. Pod koniec życia i prawdopodobnie pod jej wstępnym przewodnictwem wszystkie jej prace zostały zredagowane i zebrane w jednym rękopisie Riesenkodex.
Hildegarda napisał także Physica, tekst o naukach przyrodniczych, a także Causae et Curae. Hildegarda z Bingen była dobrze znana ze swoich uzdrawiających mocy polegających na praktycznym stosowaniu nalewek, ziół i kamieni szlachetnych. W obu tekstach Hildegarda opisuje otaczający ją świat przyrody, w tym kosmos, zwierzęta, rośliny, kamienie i minerały. Połączyła te elementy z teologicznym pojęciem ostatecznie wywodzącym się z Księgi Rodzaju: wszystkie rzeczy na ziemi przeznaczone są na użytek ludzi: rośliny, zwierzęta i kamienie.
Zainspirowani dorobkiem Św. Hildegardy chcemy przybliżać jej idee w produktach, artykułach, świadectwach, przepisach. Chcemy podzielić się z Wami naszym doświadczeniem życia zainspirowanego twórczością św. Hildegardy z Bingen. Zaglądajcie do nas blog.ogrodyhildegardy.pl
Zapraszamy